Konjacové cestoviny

Glukomanán Konjac je hlavnou zložkou pri výrobe cestovín a ryže Shirataki (konjacové cestoviny a ryža).

Existuje aj niekoľko iných štúdií, ktoré tieto výsledky potvrdzujú. Glukomanán vyvoláva mierne zníženie hmotnosti u obéznych ľudí a ľudí s nadváhou, pokiaľ ho užívajú pravidelne pred jedlom vo forme doplnku výživy alebo vo forme konjacových cestovín a ryže počas jedla. Je obzvlášť efektívny, pokiaľ sa skombinuje s redukčnou diétou.

Glukomanán Konjac je veľmi účinný pri chudnutí, lebo obsahuje málo kalórií, zaberá priestor v žalúdku a navodzuje pocit plnosti (sýtosti), znižuje príjem potravy, resp. zabraňuje nadmernej konzumácii jedla,spomaľuje vyprázdňovanie žalúdka, čím prispieva k zvýšenému pocitu sýtosti, znižuje vstrebávanie proteínov a tukov.

Čo je Konjac a aké má účinky

Glukomannán je prírodná, vo vode rozpustná vláknina, ktorá sa získava z koreňov rastliny známej ako konjac ( tiež sloní chlieb, sloní jam). Konjac pôvodne pochádza z juhovýchodnej Ázie. Používa sa už veľmi dlho ako súčasť bylinných zmesí a tradičných jedál ako napríklad tofu, rezance a konjakové želé či džem.

Glukomanán má mimoriadnu schopnosť absorbovať vodu a je jednou z najviskóznejších požívateľných vláknin, aké poznáme. Absorbuje toľko tekutiny, že ak vysypete glukomanánovú tobolku do malého pohára s vodou, zmení sa všetko na gél. Práve táto jedinečná schopnosť má vplyv na chudnutie.

Schudnite vďaka Konjacu

Existuje niekoľko kontrolovaných štúdií, ktoré dokazujú, že Glukomanán Konjac vedie k zníženiu hmotnosti.

16-týždňová štúdia preukázala, že glukomananové (konjakové) vlákno môže pomôcť pri chudnutí aj bez zmeny stravy alebo cvičenia. Ľudia, ktorí sa tejto štúdie zúčastnili boli informovaní, aby počas testu nemenili nič v diétnom stravovaní ani cvičení. Jedinú zmenu, ktorú podstúpili bola tá, že pridali do svojho jedálnička 3 gramy Glukomanán Konjac ( jedna skupina vo forme cestovín shirataki, druhá skupina konjacový prášok zmiešný s vodou). Na konci testovacieho obdobia sa ukázalo, že ľudia, ktorí konzumovali glukomanán konjac stratili v priemere o 4,92 kg viac, ako tí, ktorí Konjac nekonzumovali.